معرفی و بررسی نوکیا N900

معرفی و بررسی نوکیا N900

پس از گذران زمان کمی از تولید نوکیا N97 که یکی از بهترین اسمارت فون های نوکیا محسوب می شود نوکیا به یکباره و به فاصله ی خیلی کوتاهی خبری در مورد محصول جدید این شرکت که کمی با دیگر تلفن های همراه آن تفاوت داشت را با نام N900 پخش کرد و حال شاهد این هستیم که این خبر استناد دارد و شوک بزرگی را نوکیا با محصولی که قطعاً سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد وارد نمود.


مهمترین سنت شکنی نوکیا تغییر عقیده ی سیستم عامل آن و برای اولین بار رها کردن سیستم عامل Symbian در اسمارت فون N900 است و بر خلاف اکثریت برند ها که رو به ویندوز موبایل میاورند نوکیا سیستم عامل Maemo لینوکس را رو نمایی میکند که البته موفقیت در زمینه ی نرم افزاری این مدل جای بحث بسیار دارد همانطور که هنگامی که آیفون با سیستم عاملی متفاوت با کلیه تلفن های Mac را معرفی کرد همین شبهه در دل کاربران موبایل نشست اما با تمرکز بر روی برنامه نویسی نرم افزاری توانست یک سبقت جانانه از کلیه برند ها بگیرد . شایان ذکر است که آیفون در برنامه ی معرفی iPhone 3GS رقم اعجاب انگیز تولید 50,000 نرم افزار را از تاریخ تولید اولین آیفون بر همکان نمایان کرد در حالی که کل نرم افزار هایی که برای شرکت نوکیا طراحی شده است تنها رقمی بالغ بر 1,030 نرم افزار است.
حال باید منتظر نشست و عکس العمل نوکیا را در این قدم بزرگی که برداشته است مشاهده کرد اما با توجه به بزرگ بودن نام نوکیا می توان این اطمینان خاطر را بار دیگر به هواداران این برند داد.




شاید این سر تیتر (رقیبی جدید برای آیفون) دیگر کلیشه ای شده باشد چون از زمانی که این گوشی به بازار های جهانی راه پیدا کرد ولوله ای را بر پا کرده بود که کم کم رو به نزول بود اما با معرفی محصول جدید و فوق العاده ی iPhone 3GS بار دیگر جای بحث بسیار بزرگی را باز کرده است.

یکی از بزرگترین خصوصیت های N900 وجود CPU قدرتمند آن است که سر سخت ترین رقیب در مقابل آیفون 3GS می باشد که با مشخصه ARM Cortex A8 600 MHz و پردازشکر PowerVR SGX گرافیکی بسیار استوار در مقابل دیگران قد بر افراشته و قطعاً سرعتی کاملاً قابل قبول را دارد که حتی در مقابل ابر قدرتی چون HTC Touch Pro که سرعت آن رقم 528 MHz است پیشی گرفته است و جای امیدواری برای هر چه راحت تر کار کردن با آن را ضمانت می کند.

صفحه ی نمایش کار شده بر روی این مدل از نوع TFT لمسی مقاومتی می باشد و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد.سایز آن 3.5 اینچ می باشد و تفکیک پذیری آن 800x480 پیکسل برای اکثر تعاملات کاربری می باشد.


با اسلاید کردن گوشی به کنار صفحه کلید QWERTY سه ردیفه آن نمایان میشود که در این نمونه دیگر خبری از D-Pad موجود در N97 نمی باشد اما باز هم کوچک بودن نسبی کلید Space مشاهده می شود.پشت گوشی باز هم طبق عادت همیشگی محل قرار گرفتن دوربین دستگاه می باشد که اینبار هم خبری از دوربین 8 یا 12 مگاپیکسلی نیست و از همان 5 مگاپیکسلی سنتی خود با لنز کارل زایس استفاده کرده است و دور تا دور لنز آن پایه‌ای (Kickstand)همانند N96 قرار گرفته است.


تجربه ی حافظه ی 32 گیگا بایتی برای اولین بار در N97 بسیار خوشایند بود همچنین این امر برای طرفداران موسیقی از اهمیت بالاتری برخوردار بود که باری دیگر آن را در N900 نیز تجربه خواهند کرد. میزان RAM به کار برده ی آن نیز رونمایی شد و عددی نظیر 256 است که همسان با آیفون 3GS و پایین تر از HTC Touch Pro می باشد.

در مورد باتری استفاده شده در این مدل» فقط نوع آن را که Li-Ion 1320 mAh-BL-5J می باشد معرفی کرده اند و هنوز خبری از ریز زمان مصرفی آن نمی باشد و باید منتظر خبر های بعدی باشیم...

 


تاریخ عرضه ی این مدل را در ماه اکتبر معرفی کرده اند که یاد آور سال گذشته ، هنگام تولد اولین فرزند نسل لمسی نوکیا یعنی 5800 است که برای دوستداران این برند خاطره انگیز است. هنوز قیمتی قطعی از طرف نوکیا برای این مدل در نظر گرفته نشده است اما به نقل از اخبار سایت های گوناگون قیمتی بالغ بر 550 یورو پیش بینی میشود اما برای اطمینان از صحت این خبر همچنان باید منتظر ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد